April 30, 2018

DS X E-TENSE: החלום שלנו ל-2035

עצמו את עינכם והרשו לעצמכם לדמיין כיצד תראה מכונית החלומות שלכם ב-2035

DS X E-TENSE: החלום שלנו ל-2035

השתמשו בחושים שלכם כדי לדמיין כיצד צורה חדשה, חומרים חדשים וטכנולוגיות חדשות יכולים להיות משולבים כדי לייצר רכב שיהיה התגלמות היוקרה על ארבעה גלגלים בעתיד. זו המשימה המלהיבה שקיבלו הגברים והנשים ב-DS Automobiles – לדמיין מכונית חלומית בשנת 2035. פרי הפנטזיה הקולקטיבית שלהם היא ה- DS X E-TENSE, מכונית של עידון וליטוש חסרי תקדים.

הטילו את הכפפה

בנוסף למוניטין שהיא צברה כמותג רכב היכול להפוך רעיונות אוונגרדיים למציאות, DS Automobiles צמחה להיות הסמל לנימוסים והליכות צרפתיים.

לאחרונה DS, שילוב מושלם של עידון וטכנולוגיה, החליטה להתמודד עם אתגר מיוחד במינו – לרתום את המומחיות הידועה שלה והתרבות שלה לדמיין מושא תשוקה. בתעשיית הרכב המשתנה במהירות של ימינו, הגברים והנשים של DS קיבלו את המשימה לצקת חיים בחלומות שלהם על מכונית המחר, תוך שהם חולקים את התשוקה שלהם למכוניות, בלי שיוטלו עליהם שום אילוצים או מגבלות.

פרי התשוקה הזו, תוצאת המסע הבלתי מופרע, היא ה- DS X E-TENSE.

החזון שלהם ל-2035 שונה מאוד מהחיפוש הנוכחי, הכמעט אובססיבי, אחר ניידות חסרת אופי. במקום, המעצבים של DS חיפשו לערבב את היתרונות של טכנולוגיה מתקדמת עם מנה נדיבה של יצירתיות פואטית. התשובה שלהם חוקרת כיצד לקוחות שלא מתביישים לפנק את עצמם, עשויים לתפוס את רעיון עיצוב מכונית הפאר הצרפתית בעוד 18 שנים, ולא משנה כמה שונים הצרכים שלהם.

התוצאה היא מכונית עוצרת נשימה ביופיה, חושנית ומלאת השראה, בדיוק כמו ה-DS הראשונה, שלכדה את דמיון הקהל המופתע שמונה עשורים לפני 2035.

חוויה שונה לחלוטין

הכניסה אל תא הנוסעים היא דרך דלות שחף המעוטרות בקרבון הארוג יחדיו עם עור. באופן בלתי נמנע העין נמשכת אל הארכיטקטורה הפרמידיאלית של המושב היחיד , המותאם בצורה מושלמת למידות הנהג, כמו המושבים במכוניות מרוץ, כאשר ההטיה של המושב לאחור עוזרת לשמור על מרכז כובד נמוך. גלגל הגה, הסמל התמידי לתשוקה מוטורית, הוא שילוב מפתה של עור, עץ ומתכת, ומשלב בתוכו חיישנים למעקב אחר רמת המאמץ של הנהג. גימורי העור הדו-גוניים, ב- Millennium Blue ו- Navy Blue מעוטרים בתפרי הפנינה שהפכו לסמל של DS. סמליות לפחות כמו ההגה, הדוושות היו גם הן מוקד לתשומת הלב האובססיבית של המעצבים לפרטים. נקודות אלו לבדן תורמות להבטחה של חוויה ייחודית ברגע שמתיישבים בתא הנהג, ומעניקות לנהג/ת מנת אדרנלין עוד לפני שבכלל החל/ה בנסיעה

מעטפת מרגיעה

הארכיטקטורה האסימטרית של ה- DS X E-TENSE מעניקה תחושה ייחודית מכל צד. טפסו אל תוך המעטפת של תא הנוסעים דרך דלתות כנפי השחף והנהג/ת, לבד/ה או עם מלווה, הופך/ת להיות נוסע/ת. האסימטריות  מפנה מקום לסוג אחר של חלל מתחת לחופת הזכוכית השקופה, כאשר הנוסע עטוף בקפסולה חושנית, יושב בנוחות במושב מאוורר ומעסה הנמשך לאחור כמו כנף ציפור פרושה, עם מוטיב כוכב נוצות המעטר את החלק העליון של הגב. נסיעה כאשר המצב האוטונומי משולב היא חוויה יוצאת דופן משום שחושים אחרים מלבד מגע נכנסים לתמונה, כולל ההנאה ממערכת השמע האיכותית המהווה את הדשבורד.

לוחות הרצפה האלקטרו-כרומטיים השקופים מאפשרים לראות את הדרך חולפת מתחת לרכב, בעוד התערובת העשירה של עור, עץ ומתכת במעטפת המפנקת מושכת את העין ומרגיעה את הנפש. השילוב של כחול-נייבי וגוונים אדומים עשירים מרככים את האור החודר אל המכונית, בעוד הזרימה של קוויה מודגשת על ידי העדר מסכים, כאשר את תפקיד מסך המגע המוכר לוקחים על עצמם משטחי הזכוכית ברכב.

הנוסע/ת נהנה/ת מסביבה מגנה ומשרת ביטחון, הכוללת אוויר מסונן וריחני המשחק תפקיד ביצירת התחושה של עידון יוקרתי, בעוד הם מוסעים הלאה על ידי הנהג, או במצב האוטונומי. מושב נוסע נוסף מאפשר לשלושה לצאת לדרך.

בנוסף על היותה מחוברת לעולם החיצוני, עוזרת אישית – IRIS, המופיעה בצורת הולוגרמה – דואגת לתפעול מערכות הרכב.

טכנולוגיות מלאות השראה

לקיחת צעד אחורה מהרעיונות הקיימים יצרה מכונית “קלה כנוצה” ו”שקטה כמו הרוח”, שחושלה על ידי התשוקה של יוצריה, עבור אנשים שאוהבים מכוניות.

שני המנועים החשמליים, הממוקמים בתוך הגלגלים הקדמיים, הם מקור הכוח שנבחר עבור ה- DS X E-TENSE החשמלית לחלוטין, ומעניקים תגובתיות חסרת תחרות. לשימוש בכביש הציבורי הם מספקים 400 קילוואט (540 כ”ס), הספק שיכול לעלות ל-1000 קילוואט (1360 כ”ס) במצב מסלול, המאפשר לנהג ליהנות מאנינות המתלים שכוילו על ידי DS Performance , העומדת מאחורי תכנית הפורמולה E של DS. שלדת סיבי הפחמן יושבת על קפיצים חדשניים ומוטות פיתול, בעוד אחיזה, משיכה והאטה נשלטות על ידי מערכת אקטיבית מתוחכמת שנועדה למקסם את הביצועים, ולא משנה מה סוג הדרך עליה נוסעים.

לדמיין מכונית חלום לשנת 2035 הובילה את DS  ליצור מכונית אסימטרית, תלת מושבית, המבוססת על הרעיון של שני כלי רכב באחד, המאפשר לבעלים לבחור את מוד הנהיגה המתאים לצרכיהם באותו הרגע. הודות לטכנולוגיה חדשה, גוף הרכב מסוגל לחזור לצורתו המקורית לאחר מכה, בעוד התצורה של הגריל הקדמי ומערכת הקירור של ה- DS X E-TENSE מתאימות עצמן לרצונות הנהג/ת. אין לי מושג למה הכוונה הודות לוילונות האור DS LIGHT VEIL בהירות התאורה מתכווננת כפונקציה של דרישות הנוסעים, הרכב והסביבה שלו.