#Style_Define

התערוכה


Style_Define# צולמה ונאצרה על ידי תמר קרוון במיוחד להשקת DS בישראל.

DS מותג מכוניות היוקרה ידוע כבר יותר מ-60 שנים כ- "Haut-Couture" של עולם הרכב.

מותג DS מציג ליין מכוניות המשלבות קידמה טכנולוגית יחד עם עיצוב נועז, אוונגרדי המחובר להשפעות אופנת האוונגארד ואופנת העילית הצרפתית.. מנוע Pure Tech חדשני , מתקדם, אשר זכה בתואר “מנוע השנה” באירופה 3 שנים ברציפות , יחד עם עיצוב מוקפד ורמת גימור יוקרתית הופכים כל נהיגה לחוויה בלתי נשכחת.

DS3 היא סופר מיני קומפקטית ומרווחת. היא מגיעה בשילובי צבעים נועזים וברמות גימור יוקרתיות.

סטייל הוא יותר ממה שרואים, סטייל הוא דרך חיים.

Style_Define# מציגה שורה של סטייליסטים ישראלים מוערכים ומובילים בעין המצלמה. הצילומים הם התרגום והחיבור האישי שלהם לבתי אופנה צרפתיים המגדירים סטייל ואסתטיקה. תערוכה קולקטיבית של פורטרטים עצמיים המשקפים את הפרספקטיבה האישית והסטייל המובחן והייחודי של כל אחד מהמשתתפים. תערוכה זו מצטרפת לשורה של אירועי אופנה ותרבות בעולם הדוברים את השפה של DS, שיק וסטייל, חדשנות ואמירה אישית.

התערוכה מוצגת באולם התצוגה, רחוב תובל 5, תל אביב.

#Style_Define by

Tamar Karavan

בגיל 12 מצאתי את עצמי בפאריז. לא מבחירה, עברתי לחיות שם עם משפחתי, אבל כיום בהתבוננות לאחור, אני מבינה שהשפה הויזואלית שלי, הבחירה בלהיות צלמת והאהבה העצומה לאופנה - הושרשו שם.

קוקו שאנל היתה אחת המעצבות הצרפתיות שסיקרנו אותי מאד: דעתנית, מלאת שיק, מינימליסטית, קשוחה ומלאה בהומור.כנערה, כשהייתי רואה נשים לובשות שאנל, הן נראו לי כל כך מוקפדות שתמיד הסתקרנתי מה באמת קורה כשהן מגיעות לביתן.

בפרויקט הזה דמיינתי איך קוקו מגיעה לביתה, מורידה את הג’קט וחולצת נעליים, קוראת את הספר la boum וחולמת בהקיץ על אהבה בעודה שומעת שירים בצרפתית או לובשת מעיל שאנל מחויט ותיק מושלם ויוצאת לשחק קצת כדורגל. בחרתי להיות סוג של קוקו תמר שאנל, שזה אומר לא לחפש את השלמות באופנה ובחיים - אלא את האנושיות.

 

כשחשבתי מה מזוהה עם ההוויה שלי כיוצר זה התחלק לשניים: העשייה שלי בתחום, לצד הפן האישי שלי כשאני חווה אופנה. החיבור הכי מתאים הרגיש לי איב סאן לורן.

ברמת הפרסונה, איב היה טיפוס לא צפוי, שהלך עם נטיות הלב שלו ולא התפשר על אמירה אישית, אך עם זאת נחשקת ונגישה. הוא לקח סיכונים והימורים בבחירות שעשה והדרך שלו נבנתה מעליות ומורדות. לקח לא מעט זמן עד שהבינו את החזון שלו. הרגשתי הזדהות עימו, ביותר מאספקט אחד.

הפרויקט העלה לי באופן אינטואיטיבי את הבחירה של סן לורן לצלם פורטרט אופנה אישי, ללא שימוש בבגדים, כאשר התפיסה מאחורי התמונה מביאה התייחסות לאופנה כאג׳נדה ולא כפריט.אופנה לא מצריכה בהכרח בגדים. אופנה היא רעיון זמני שבהווייתו להקדים את זמנו ולחלוף. איב למעשה השתמש בעצמו ככלי באופנה כשההתייחסות הצילומית, שפת הגוף, והצללית, הם אלו שהפיחו חיים במושג ״אופנה״. אופנה היא לא פריט או חיבור בין פריטים. אופנה היא שפה רעיונית ויזואלית שמגיעה למקסימום שלה כאשר היא מולידה תנוחה חדשה (אטיטיוד).

ברטרוספקט הבנתי שהבחירה האינטואיטיבית היא מדויקת גם ברמת תוכן רעיוני של מה הייתי רוצה להעביר כמצולם, וגם ברמת ההזדהות עם התפיסה שהביא איב סאן לורן.

#Style_Define by

Jonathan Frimerman

כשחשבתי מה מזוהה עם ההוויה שלי כיוצר זה התחלק לשניים: העשייה שלי בתחום, לצד הפן האישי שלי כשאני חווה אופנה. החיבור הכי מתאים הרגיש לי איב סאן לורן.

ברמת הפרסונה, איב היה טיפוס לא צפוי, שהלך עם נטיות הלב שלו ולא התפשר על אמירה אישית, אך עם זאת נחשקת ונגישה. הוא לקח סיכונים והימורים בבחירות שעשה והדרך שלו נבנתה מעליות ומורדות. לקח לא מעט זמן עד שהבינו את החזון שלו. הרגשתי הזדהות עימו, ביותר מאספקט אחד.

הפרויקט העלה לי באופן אינטואיטיבי את הבחירה של סן לורן לצלם פורטרט אופנה אישי, ללא שימוש בבגדים, כאשר התפיסה מאחורי התמונה מביאה התייחסות לאופנה כאג׳נדה ולא כפריט.

אופנה לא מצריכה בהכרח בגדים. אופנה היא רעיון זמני שבהווייתו להקדים את זמנו ולחלוף. איב למעשה השתמש בעצמו ככלי באופנה כשההתייחסות הצילומית, שפת הגוף, והצללית, הם אלו שהפיחו חיים במושג ״אופנה״. אופנה היא לא פריט או חיבור בין פריטים. אופנה היא שפה רעיונית ויזואלית שמגיעה למקסימום שלה כאשר היא מולידה תנוחה חדשה (אטיטיוד).

ברטרוספקט הבנתי שהבחירה האינטואיטיבית היא מדויקת גם ברמת תוכן רעיוני של מה הייתי רוצה להעביר כמצולם, וגם ברמת ההזדהות עם התפיסה שהביא איב סאן לורן.

#Style_Define by

Shai Lee Nissim

אופנה היא דרך לביטוי עצמי היא מתנהלת במרחב בו אין חוקים וגבולות, היא דרך להביע מחשבות, רגשות ומסרים בעזרת ויזואליות ומאפשרת לנו לנטרל את הזהויות וההגדרות הצמודות עלינו. באופנה ובדרך בה אנו מתלבשים, אנו לא תלויים בדמותנו על מנת לבטא את היצירתיות שלנו.

בחרתי בסגנונו יוצא הדופן של מרטין מרגי’אלה. בית אופנה בעל אמירה מסתורית ומאוד דומיננטית שמייצג דרך אחרת לפעול בה ולהותיר חותם בעזרת חדשנות ופריצת גבולות. הוא נמנע מהגדרות ויצירת זהות ברורה וכך יצר שינוי בתפישה בתעשיית האופנה בכך שפני הדוגמנים מוסתרים לרב וכך הפוקוס עובר לעיצובים ומוסט מהדמות הלובשת אותם. עם זאת גם מאפשר להוציא את הבגד מהקשר שלו ולשייך לו הקשר ודימויים חדשים. בעיצוביו בולטים ההקפדה על הפרטים הקטנים שנראים אינם מושלמים, לרב נראים בלתי גמורים, הרוסים ושחוקים.

#Style_Define by

Aviv Avramov

בית האופנה בו בחרתי הוא דיור אשר עיצב מחדש את האופן בו אנו חושבים על אופנה.

ספר הצילום של דמארשלייה ״דיור קוטור״ המכיל למעלה מ-200 עמודים בהם מופיעים צילומים מרהיבים של שמלות ועיצובים, הלקוחים כולם מארכיון דיור. הצילומים שמרו על הקונטקסט בו הוצגו לראשונה הדגמים המפורסמים ועל רוח האגדה והפנטזיה הקשורה בהם, ומנגד שמץ של אינטרפטציה חדשה.

התמונה שבחרתי כהשראה היא מהספר תמונה אייקונית ומרגשת, המסמלת בעיני את דיור יותר מכל: החיבור בין השמרנות הקלאסית של דיור, לפתיחות העכשווית של עולם האופנה ליצירות מתריסות.

#Style_Define by

Liat Ashuri

הבחירה שלי היא בית האופנה הצרפתי, המזוהה עם עיצובים רומנטיים, נשיות ורכות.

יש בנערה של קלואה רוח חופשית וגישה בלתי מתאמצת וכך גם בחרתי להצטלם. האווירה הפריזאית בפריטים הנהדרים משלבת בין מודרניות למסורת רבת שנים שכל אחד מהם אפשר ללבוש בדרכים שונות, וכל אחד מהן נותן תחושה של ביטחון וקוליות. יותר מכל הנערה של קלואה היא שיא של נשיות בלי הצורך לשימוש בחיצוניות של מיניות.

#Style_Define by

Shalev Lavan

מעטים יודעים שאת השמלה המיתולוגית של אודרי הפברון ב Breakfast at Tiffany's עיצב אובר מארסל טאפין דה ז'יבנשי. קלאסיות ואלגנטיות נצחית.

בשנת 2005 מונה ריקרדו טישי האיטלקי לתפקד כמנהל הקריאטיבי של בית האופנה טישי לקח את האלגנטיות השמימית של בית האופנה וחיבר אותה לרחוב, לפארק, לסטרייט וור, להרד קור של ה"סלאמס."

הוא יצר עולם שבו קצוות מתחברים יחד ליצור יופי ואסתטיקה לא מובנים מאליהם, מינימליזם בועט מרגש ומפתיע. דבר והיפוכו המחוברים אורגנית ליצירה אחודה.

מערכת היחסים בין הפריט הבודד המרגש לקונטקסט בו הוא מוצג, נוכחת בחיים שלי כאדם ויוצר והופכת, לתפיסתי, אמירה הנגזרת מזמן ומקום לאומנות על זמנית.

#Style_Define by

loEyal Azarzar3

מוזות בעולם האופנה הן בסיס להתחדשות ולמציאת מאגר להשראות חדשות. המושג "מוזה" (שפירושו: ההשראה ליצור יצירה אמנותית) נפתח לפרשנויות חדשות והוליד זנים חדשים של קשרי מעצבים עם נשים שמהן הם שואבים כוח והשראה.

על אחת כמה וכמה עם הטשטוש גבולות בין ההגדרה הדוגמטית של מעצב הבית לארט דירקטור, עיין ערך מארק ג'ייקובס בזמנו ללואי ויטון. העיצוב הופך להיות אמירה הוליסטית של בית אפנה המחוברת לציר מרכזי אחד. בית האופנה לואי ויטון הצטרף למהפכה ובמקביל הצליח להישאר נאמן למקורות תוך כדי יצירת אבולוציה עדכנית לשפה שעובדת ומתורגמת לעוצמה לאורך שנים.

על המנעד שבין המוזה לעצמי נמצאות התמונות שלי. מצד אחד תמונה עם המוזה שלי תמר קרוון, אישה יפה, עוצמתית וסמל סטייל ומצד שני האני שהוא הניגוד למפגש איתי.

#Style_Define by

Sandra Ringler

פרנקופוניה תמיד הייתה נוכחת בבית שלי. אמא שלי צרפתייה ופאקו ראבן שזור בילדות שלי. הבחירה שלי בבית האופנה הזה היא כמעט נוסטלגית מאחר והוא חלק מנוף ילדותי. שנות ה60, עולם חדש של עיצוב ושל חומר. האדם נחת על הירח.

חדשנות הייתה והינה חלק מפאקו ראבן. אבל מאחורי היופי והאסתטיקה והשפה העיצובית המדברת אלי, נמצא הגעגוע לזיכרון ילדות.